Internetové srovnávače povinného ručení a havarijního pojištění - co Vám neřeknou.

Napsal Horák & Skalický (») ve středu 4. 2. 2015 v kategorii Pro řidiče a řidičky, přečteno: 448×

Co Vám internetové srovnávače cen pojištění vozidel neřeknou.

Pro určitou část motoristů jsou internetové srovnávače cen povinného ručení a havarijního pojištění fenoménem. Rozhodně pohodlným, moderním, rychlým a v některý případech i operativně funkčním.

To je vše hezké, že se na srovnávačích dozvíte rozptyl cen povinného ručení či havarijního pojištění nebo připojištění dalších rizik u několika pojišťoven najednou.

Jako každá smlouva, tak i pojistná smlouva uzavřená do 31.12.2013 se řídí zákonem 37/2004 Sb. a pojistné smlouvy uzavřené od 1.1.2014 se řídí novelizovaným občanským zákoníkem 89/2012Sb.

Ceny pojistného jsou na první pohled líbivé, avšak…! Je to skutečně vše, co potřebujete?

Ze srovnávačů se například nedozvíte:

  • Za jakých pojistných podmínek na internetu pojištění vozidel uzavíráte, jakou kvalitu pojistná smlouva má.
  • Srovnávače Vám neporovnají rozdílnosti mezi pojišťovnami v konkrétních pojistných rizicích.
  • Srovnávače Vám neřeknou, jaké výluky z pojištění má ta či ona pojišťovna, nejste schopni si správně vybrat.
  • Kdy vlastně pojistná smlouva z internetu vzniká? Je to buď podpisem pojistné smlouvy nebo úhradou pojistného. Můžete tedy v momentu sjednání pojistky na internetu na silnici (veřejnou komunikaci)?
  • Při uzavření pojistné smlouvy nedostanete originál zelené karty (dokladu o pojištění) hned, posílají Vám ho poštou. Můžete tedy s neoriginální kartou pojistitele na silnice?
  • A co zániky Vašich stávajících pojistek, pokud si sjednávate novou smlouvu na internetu?
  • Srovnávače Vám dále neřeknou, jaká práva a povinnosti máte Vy a pojistitel, neřeknou Vám rozdíly mezi pojišťovnami, nesrovnají je.
  • Srovnají Vám srovnávače výklad pojmů ze Všeobecných pojistných podmínek či doplňkových podmínek pojištění mezi různými pojišťovnami?
  • Jak vypadá pojistné plnění, v případech, kdy způsobíte ujmu na majetku či na zdraví dalšího účastníka nehody, nebo si způsobíte vlastní škodu - havárii na Vašem vozidle, řeknou Vám to ?
  • Systém bonus / malus  - významný cenotvorný prvek (počet měsíců bezeškodného průběhu pojistníka) je dnes pojišťovnami bedlivě sledován, máme několik případů, kdy si klienti sjednali povinné ručení na internet a do dvou  měsíců od sjednání jim buď přišla výpověď takto sjednané smlouvy z pojišťovny nebo obdrželi složenku na dorovnání výše pojistného.
  • Srovnávače Vám dále nesdělí, jak probíhají změny či zánik pojistné smlouvy v době jejího trvání.
  • Máte na internetu porovnání zachraňovacích nákladů pojišťoven či za jakých podmínek má pojišťovna právo na úhradu (vrácení) vyplacené částky pojistného plnění?
  • Víte, jak která pojišťovna řeší doručování písemností k běhu pojištění ?
  • Jak vypadají podmínky pojištění pro havarijní pojištění? Znáte ze srovnávačů rozdíly? Jsou podstatně významné! U které pojišťovny jsou tedy nejlepší pro Vás, tak aby splnily to, co od havarijního pojištění očekáváte?
  • Jak vypadají u různých pojišťoven doplňkové podmínky pro pojištění např. skel, úrazu řidiče, střetu se zvěří, pro živelná nebezpečí, pojištění náhradního vozidla, rozsah asistenční služby a její plnění? Budete to ze srovnávačů vědět? Srovnají Vám to tak, abyste si mohli vybrat?

A v případě zaviněné i nezaviněné nehody nebo vlastní škody na vozidle,

pomůže Vám internetový srovnávač? Víme z praxe že ne, v těchto případech jste odkázáni sami na sebe a Vaše znalosti o likvidačních postupech.

V různých pojišťovnách to funguje různě dlouho, různě kvalitně a v některých případech je k domožení se svých práv i advokátní zastoupení.

Budete-li potřebovat odborně pomoci, kam se obrátíte? Na internetový porovnávač? smile


Naše doporučení:

  • Samozřejmě, že volbu sjednání pojistné smlouvy ať už pro povinné ručení nebo pro havarijní pojištění necháváme na rozhodnutí  každého motoristy.
  • Z našich zkušeností, resp. z praktických zkušeností našich klientů, spatřujeme v internetových srovnávačích rizika, která se však projeví až tehdy, pokud se něco stane. V tomto momentu dochází na "lámání chleba" se všemi možnými důsledky.
  • Potřebujete-li poradit, zastavte se za námi, chcete-li využít internetových možností, přejeme úspěch a klidný běh pojistného dějě od jeho počátku.

MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT:


Kde nás najdete?

Opava, Těšínská 37 - v areálu STK TQM, provozní doba PO-PÁ 07:00-17:00 hod

Tel.: 775 734 203, 773 486 772, pevná linka : 552 308 506, E-mail: info@setrime-chytre.cz


Hodnocení:     nejlepší   1 2 3 4 5   odpad

Komentáře

Zobrazit: standardní | od aktivních | poslední příspěvky | všechno
Článek ještě nebyl okomentován.


Nový komentář

Téma:
Jméno:
Notif. e-mail *:
Komentář:
[*1*] [*2*] [*3*] [*4*] [*5*] [*6*] [*7*] [*8*] [*9*] [*10*] [*11*] [*12*] [*13*] [*14*] [*15*] [*16*] [*17*] [*18*] [*19*] [*20*] [*21*] [*22*] [*23*] [*24*] [*25*] [*26*] [*27*] [*28*] [*29*] [*30*] [*31*] [*32*] [*33*] [*34*] [*35*] [*36*] [*37*] [*38*] [*39*] [*40*] [*41*] [*42*] [*43*] [*44*] [*45*] [*46*] [*47*] [*48*] [*49*] [*50*]   [b] [obr]
Odpovězte prosím číslicemi: Součet čísel deset a nula