Pomocník pro spotřebitele energií? Ano, je - Energetický regulační úřad !

Napsal Horák & Skalický (») ve čtvrtek 3. 7. 2014 v kategorii Energetická poradna pro každého, přečteno: 478×

Jak pomáhá Energetický regulační úřad (ERÚ)spotřebitelům ?

Z naší dlouhodobé praxe v energetických službách a elektronických aukcí eCENTRE domácnostem, podnikům, živnostníkům a organizacím veřejné správy, jsme v několika desítkách případů využili s cílem pomoci lidem v jejich nesnázích či potížích specializovaného odboru ERÚ a to odboru pro ochranu spotřebitele.

Můžeme se skutečně zodpovědně pochlubit, že v téměr 100% případů, kdy se dodavatelé v procesu přechodu klienta - spotřebitele u Operátora trhu "přetahují o klienta" a podotýkám, že mnohdy nekalým způsobem, zralým na podnět pro správní řízení ERÚ, se nám daří situace narovnávat ve prospěch klientů - našich zákazníků.

V čem je problém a proč se takto někdy děje?

Celá věc "visí" na několika jednoduchých faktorech :

  • Elektřina i plyn jsou jen jedna/jeden, kvalitu udávají příslušné ČSN a další normy bez ohledu na dodavatele.
  • Není horší a lepší elektřina nebo plyn od toho či onoho dodavatele
  • Co je však jinak? je jen jeden faktor a to je CENA elektřiny nebo plynu! Toto je jediný rozdíl!
  • Při převodu zákazníka (spotřebitele) od jednoho dodavatele ke druhém je v cestě instituce OTE, a.s. (operátor trhu), který zjednodušeně řečeno "vede evidenci dodavatelů a spotřebitelů. V tomto kroku však mnohdy a bohužel i ti největší dodavatelé mnohdy použijí takové (pro laika nesrozumitelné) argumenty, že celý proces převodu zákazníka zablokují a zákazník( spotřebitel) zůstává u původního dodavatele a za podmínek jeho smlouvy o dodávkách a obchodních podmínek.
  • Pokud přeložím předcházející odstavec, někteří dodavatelé využívají jakékoliv možnosti k tomu, aby "odcházejícího" klienta k jinému dodavateli nepustili a aby jim tento klient platil za stejnou věc (elektřinu nebo plyn) vyšší cenu, než je například cena na trhu běžná v daném čase zákazníkova rozhodnutí změnit dodavatele.

Pak zákazníkovi nezbývá nic jiného, než se se situací smířit nebo právě využít ERÚ k tomu, aby celou věc prošetřil a např. i ve správním řízení a rozhodl o právech každého z nás, tj. o svobodné volbě dodavatele energií podle zákona č. 458/2000Sb. (energetický zákon).

Máte-li takovouto nebo obdobnou špatnou zkušenost se svým dodavatelem,

obraťte se s důvěrou na nás, velmi rádi Vám našimi zkušenostmi a erudicí pomůžeme !

A naše hodnocení činnosti ERÚ z praxe ?

Jednoznačně pozitivní, jednoznačně si ERÚ od nás zaslouží pochvalu co do akceschopnosti, ale také co do individuálního přístupu ke každému případu našich klientů.

Vždy dochází k narovnání věci a to i smýrnou cestou a vždy jsme se setkali s profesionálním přístupem ERÚ.

Obzvláště velké uznání  z naší strany předáváme p. JUDr. Jiřímu Procházkovi a jeho týmu ERÚ !


Hodnocení:     nejlepší   1 2 3 4 5   odpad

Komentáře

Zobrazit: standardní | od aktivních | poslední příspěvky | všechno
Článek ještě nebyl okomentován.


Nový komentář

Téma:
Jméno:
Notif. e-mail *:
Komentář:
[*1*] [*2*] [*3*] [*4*] [*5*] [*6*] [*7*] [*8*] [*9*] [*10*] [*11*] [*12*] [*13*] [*14*] [*15*] [*16*] [*17*] [*18*] [*19*] [*20*] [*21*] [*22*] [*23*] [*24*] [*25*] [*26*] [*27*] [*28*] [*29*] [*30*] [*31*] [*32*] [*33*] [*34*] [*35*] [*36*] [*37*] [*38*] [*39*] [*40*] [*41*] [*42*] [*43*] [*44*] [*45*] [*46*] [*47*] [*48*] [*49*] [*50*]   [b] [obr]
Odpovězte prosím číslicemi: Součet čísel osm a osm